قابل توجه شهروندان محترم

تعرفه عوارض سال 89 شهرداری اعلام گردید

ناصرپارسائیان رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: عوارض پیشنهادی شهرداری می بایست تا تاریخ 15 بهمن ماه از طریق شورای اسلامی شهربه اطلاع عموم رسیده شود.
وی بااشاره به چگونگی تصویب تعرفه عوارض سال89 شهرداری افزود: شورای شهربادرنظرگرفتن شرایط اقتصادی جامعه ومتناسب با خدمات ونیازهای عمران شهری،پیشنهادات جدید شهرداری طی46ردیف ونیزمابقی ردیفها مطابق با مصوبات سال 88 ، تعرفه عوارض سال 89 را طی 57 ردیف تصویب نمود .
پارسائیان در خصوص عوارض تابلوهای سطح شهر گفت: در راستای ساماندهی و کنترل بر نصب و بهره برداری و هدایت به سمت زیباسازی و جلوگیری از انجام تبلیغات خارج از حیطه کاری واحدهای صنفی ، در صورتی که تابلوهای تبلیغاتی آنها در حد ارتفاع استاندارد 30/1 سانتی متر ، معرفی و شناسایی باشد از پرداخت عوارض تابلو معاف می باشند.
وی با اشاره به عوارض زمینهای بدون حصار و ساختمانهای نیمه ساز و مشکل ساز اظهار داشت: با توجه به اعتراضات اهالی محلات و بعضاً معابر اصلی در این موارد ، در صورت عدم توجه مالکین به اخطار شهرداری ملزم به پرداخت عوارض قابل توجهی می شوند که از شهروندان تقاضا داریم در ایجاد امنیت و بهداشت و زیباسازی شهر خود شهرداری را یاری نمایند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهرباتاکیدبراینکه متقاضیان خرید زمین قبل از خرید هر زمینی به شهرداری منطقه مراجعه و اطلاعات کاملی از نوع کاربری متراژحدنصاب تفکیکی،پرداخت ویاعدم پرداخت حقوقات شهرداری مطلع گردند تاباتوجه به طرحهای جامع و تفصیلی شهر درآینده نزدیک دچارضررهای مالی هنگفت نشوند تصریح کرد: در صورت عدم رعایت حد نصاب تفکیکی در اراضی ، از مالکین مبلغ قابل توجهی از آنها اخذ می گردد.
وی درخصوص عوارض قطع درخت و یا خشک کردن باغات دایرگفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوای شهر یزد و وجود طوفانهای فصلی و ضرورت به حفظ و احیای باغات ، شهرداری در راستای تشویق شهروندان تمهیداتی در تعرفه عوارض شامل صدور پروانه های خاص و سطح اشغال کم و تراکم در نظر گرفته که شهروندان می توانند از شرایط پیش بینی شده استفاده نمایند.
پارسائیان ضمن بیان اینکه در راستای تشویق متقاضیان احداث پارکینگ عمومی شهرداری امتیازاتی جهت توجیه پذیر بودن اقدام متقاضیان پیش بینی گردید که ضروریست متقاضیان ضمن بررسی و مطالعه در صورت آمادگی به شهرداری منطقه خود مراجعه نمایند و از شرایط مورد نظر استفاده نمایند خاطرنشان ساخت: مالکینی که پروانه ساختمانی آنها فاقد اعتبار می باشد می توانند تا پایان سالجاری از تخفیف در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

وی با اشاره به پرداخت قبوض نوسازی تا پایان سالجاری و شرکت در قرعه کشی شهرداری اظهارداشت: در صورت پرداخت نقدی موارد اخذ پروانه ساختمانی،عوارض و جرایم ، شهروندان عزیز از 20 درصد تخفیف برخوردار می شوند.
عدم تحقق بیش از 69 درصد بودجه سال 88 شهرداری یزد
ناصرپارسائیان رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهریزددرجمع خبرنگاران بااشاره به تصویب مبلغ 644 میلیارد ريال جهت بودجه سال 88 شهرداری یزد تصریح کرد: مبلغ 536 میلیارد ريال سهم10 ماهه است که متأسفانه معادل 6/69 درصد معادل 373 میلیارد ريال تحقق یافته و 4/30 درصد معادل 163میلیاردريال کسردرآمد مشاهده می شود البته این میزان باتوجه به مشکلات اقتصادی جامعه قابل قبول می باشد وازطرفی فعالیت واقدام شایسته وبیشتر شهرداری را می طلبد.
وی با بیان میزان تحقق یافته در ردیفهای عمرانی و جاری ، از شهرداری خواستار رعایت ماره 68 آئین نامه شهرداری ها نسبت به هزینه کرد حداقل 60درصد درآمدی در ردیف عمرانی شد و گفت: طی بررسی بودجه تحقق یافته بیشترین وصولی مربوط به عوارض کسب و پیشه و فروش خدمات و نیز عوارض حذف و کسر پارکینگ و دریافت وام و کمترین آن در عوارض سایرمؤسسات و درآمد بهاء خدمات شهرداری و فروش و وجوه شهرداری می باشد.
پارسائیان باتاکید برضرورت آشنایی شهروندان باحقوق شهروندی، منابع درآمدی شهرداریها رادرآمدهای ناشی ازعوارض عمومی، درآمدهای ناشی ازعوارض اختصاصی، بهای خدمات ودرآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه واموال شهرداری،کمک اعطائی دولت وسازمانهای دولتی و اعانات و کمکهای اهدایی اشخاص و سازمانهای خصوصی و اموال و دارایی هایی که به طوراتفاقی یا به موجب قانون به شهرداری تعلق می گیرد ذکر کرد.
وی اظهارداشت: شوراها به عنوان نهادهای محلی، وظیفه ارائه خدمات عمومی محلی را برعهده دارند و کارکرد مناسب آنها در این خصوص مستلزم تأمین منابع مالی مستقل از حکومت مرکزی است که از زمان مستقل نمودن شهرداری و قطع کمک های مالی توسط دولت ، شوراها را درگیربحران منابع مالی نموده و عمده ترین وقت وانرژی این نهاد محلی و مردمی را به تأمین هزینه خدمات و مخارج جاری نموده و صرفاً به فکر تولید درآمد به مفهوم مطلق شده که این موضوع باعث گردیده تا برنامه ریزی اقتصادی بلند مدت و تمهید راهکارهای علمی و اقدامات اجرایی این حوزه ضعیف شود.
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: متأسفانه ما با چالش هايي ازجمله عدم پرداخت توسط مؤديان وتوجيه پذيربودن ميزان جريمه تأخير پيش بيني شده با توجه به نرخ سود درجامعه واز يك وسو دفترچه تعيين بهاي اراضي كه هرچندسال يكبار توسط وزارت دارايي تهيه مي گردد اختلاف فاحشي با قيمت املاك وضع موجود دارد لذا شرايط فعلي همكاري ومشاركت مردمي را والزام دولت به تأمين منابع درآمدي شهرداري يكي از راههاي گريز از بحران شهرداريها است.
وی ادامه داد : با توجه به ماده یک قانون شهرداریها مصوب 1334 بنا به مصلحت و تشخیص وزارت کشور ، شهرداری به عنوان نماینده دولت تشکیل و فعالیت می نماید بنابراين دولت مكلف به تلاش براي تأمين منابع درآمدي شهرداريها به بهترين وجه است به خصوص شهرهاي زير يك ميليون نفر جمعيت كه شهر يزد نيز مستثني نمي باشد و همچنین با توجه به شرايط خاص اقليمي وتوسعه 13 هزار هكتاري تأمين منابع مالي ضروري مي گردد.

ساماندهی پراکندگی شهر یزد با ایجاد سازمان زمین و مسکن
محمد رضا کوچک زاده رئیس کمیسیون عمران توسعه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پراکندگی شهر و وجود فضاهای خالی در سطح شهر یزد اظهارامیدواری کرد : با تاسیس سازمان زمین ومسکن بسیاری از مشکلات این مورد رفع خواهد شد.
وی بااشاره به موفق بودن پروژه مشارکتی میوه وتره بارخبرداد: پروژه های بزرگراه ولایت ، ساماندهی وایجاد فرهنگسرا در سیدالصحرا و چهارمناروکشتارگاه قدیم ،اجراوتکمیل شبکه های لب خندق،شیخداد و چهارمنار، اجرای پل غیرهمسطح مهدیه در دستورکار سال آینده می باشد.
کوچک زاده با بیان لزوم تسریع درایجاد سیستم اتوبوسهای ویژه (BRT) خاطرنشان ساخت: مشکل ترافیک شهر یزد فقط با پلهای غیرهمسطح رفع نمی شود بلکه فقط درشریانهای درجه یک ورینگهای اطراف شهرقابل توجیه است در سطح شهر باید طوری عمل کرد تا سرعت اتومبیلها کاهش و اتومبیلها با احتیاط بیشتری حرکت نمایند چون هرچه در داخل شهر سرعت بیشتر شود خطرات بیشتر می گردد.
وی همچنین تصریح کرد: بافت تاریخی باید پیرایش شود و باید کاری کرد تا موارد قابل حذف مشخص و سپس طرحی با معماری متناسب با بافت تاریخی در آنجا ایجاد گردد تا احیاء واقعی بافت اتفاق بیفتد نمونه های ایتطور طراحی ، هتل مشیرو هتل داد است.
توجه سومین دوره شورای اسلامی شهر به زیرساختهای شهریزد
وحید رضا خباززاده یزدی عضو شورای اسلامی شهر یزد سومین دوره شورای اسلامی شهر یزد را نسبت به دوره های قبل جوانتر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این دوره شورا به زیرساختها بیشتر توجه شده است و با برنامه ریزی ها چهره شهر تقریباً تغییر کرده است .
وی گفت: پس از تشکیل شوراهای اسلامی ، مشارکت شهروندان و رسیدن به تعاون و همبستگی ملی و انسجام و وحدت در سطح شهر به ویژه یزد افزایش یافته است.
نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد یکی از مشکلات و درگیریهای شورا و شهرداری را ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: اخذ نمایندگی یکی از بانکهای کشور یکی از راههای ایجاد این مورد بود که با برنامه ریزی شورا و همت شهرداری نمایندگی بانک شهر گرفته و به زودی در یزد فعالیت خود را آغاز می نماید که امید است باعث ایجاد درآمدهایی برای شهرداری گردد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف گفت : خوشبختانه با تاکید شورای شهر در شهرداری کمیته اصلاح الگوی مصرف تشکیل گردید.
عضو شورای اسلامی شهر یزد ضمن بیان اینکه در دوره های قبل شورای اسلامی شهر،شهرداری به ایجاد پارکینگ درسطح شهر توجه کمرنگتری داشته است تصریح کرد: دوره سوم شورای شهر بر ایجاد پارکینگ در سطح شهرتاکید داشته و دارد بنابراین در طول این دوره شورای شهر 5 پارکینگ بزرگ اجرا ویا درحال ساخت می باشد.

وی یکی از دغدغه های شورای شهر را استفاده از تفکر و اندیشه همه شهروندان و اساتید و صاحب نظران ذکر کرد وافزود: این مورد نیز با تاکید شورای شهر اتاق فکر در شهرداری تشکیل گردید.

تعرفه نرخ تاکسی های مسیر پایانه جدید مسافربری یزد به زودی اعلام می شود
سيدعلي محمد ميرحسيني سخنگوي شوراي شهر يزد با بیان الزامی بودن اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری مگر با اعتراض فرمانداری مواجه گردد افزود: شورای شهر طی دوهفته پاسخ منطقی خود را به فرمانداری ارائه می کند در صورت اعتراض مجدد و نپذیرفتن فرمانداری به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می شود.
وی با اشاره به اعتماد و عدم اعتماد مردم نسبت به ادارات و سازمانهای دولتی و نیمه دولتی تصریح کرد: اگر شهرداری و دیگر ارگانها فعالیتهای را اعلام و اطلاع رسانی نماید بسیاری از مردم به آن اداره و ارگان اعتماد میکنند هر چند مورد انتقاد نیز قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مدیریت واحد شهری زمان بسیاری نیاز می باشد که با قولهای استاندار انشاءا... به این مورد دست یابیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ضمن بیان اینکه هیچ اتوبوس بیابانی و وسیله نقلیه سنگین حق ندارد در شهر تردد کند و این مورد در کمیسیون خدمات شهری بررسی و مقرر گردید با نصب تابلوهای عبور ممنوع وسایل نقلیه سنگین در جاده و هدایت آنها به کنارگذر خبر داد: طی جلسات متعدد در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تعرفه نرخهای تاکسی های در مسیر پایانه جدید مسافربری یزد به زودی اعلام می شود .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا